Η Goodyear κατασκεύασε το ελαστικό «Spring Tire» για να αντέχει στο σκληρό περιβάλλον της Σελήνης και ενδεχομένως σε μερικές από τις πιο αφιλόξενες...
περιοχές της Γης.
Το Goodyear «Spring Tire», που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Εθνική Αεροναυτική και Διαστημική Υπηρεσία (NASA), αντιπροσωπεύει μια μελλοντική φιλοσοφία ελαστικών που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να εξερευνήσει τα εξωτερικά όρια του διαστήματος, και ενδεχομένως τις πλέον σκληρές και αφιλόξενες περιοχές εδώ στη Γη.
Το Spring Tire διαθέτει 800 περιφερειακά ελατήρια φόρτωσης και έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει βαριά οχήματα σε πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις σε σχέση με τα ελαστικά τύπου συρμάτινου πλέγματος που χρησιμοποιήθηκαν προηγουμένως στο σεληνιακό τηλεκατευθυνόμενο όχημα Απόλλων (LRV), στην σχεδίαση και την κατασκευή των οποίων συνέβαλε επίσης η Goodyear το 1971. Αυτό το χωρίς αέρα ελαστικό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την ευρεία εξερεύνηση και την πιθανή ανάπτυξη μελλοντικών βάσεων στο φεγγάρι, ή να επιτρέψει ενδεχομένως σε ειδικά οχήματα να ταξιδέψουν στις απόμακρες περιοχές της γης, όπου τα σημερινά ελαστικά δεν θα μπορούσαν ποτέ να αντέξουν.
«Αυτό το ελαστικό είναι εξαιρετικά ανθεκτικό και με ιδιαίτερα υψηλή ενεργειακή απόδοση», σημειώνει ο Joe Lettieri, επικεφαλής του ερευνητικού τμήματος της Goodyear στο πρόγραμμα των Spring Tires. «Το σχεδιαστικό περίγραμμα των ελατηρίων του ελαστικού παρέχει σε οποιαδήποτε επιφάνεια τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση. Όλη η ενέργεια που χρησιμοποιείται για την παραμόρφωση του ελαστικού επιστρέφει πίσω με την εκτόνωση των ελατηρίων, με συνέπεια να μην παράγεται θερμότητα όπως σε ένα ελαστικό με αέρα».
Ενώ ένας σκληρός χτύπημα θα ανάγκαζε ένα ελαστικό με αέρα να τρυπήσει και να ξεφουσκώσει, οποιοδήποτε χτύπημα στο ελαστικό Spring Tire πιθανώς θα έβλαπτε μόνο ένα από τα 800 φέροντα ελατήρια. Παράλληλα με αυτό το εξαιρετικό χαρακτηριστικό, το Spring Tire εμφανίζει ένα συνδυασμό γενικής ακαμψίας και ευελιξίας, που επιτρέπει στα εκτός δρόμου οχήματα να ταξιδεύουν γρήγορα πάνω από τραχιές επιφάνειες, με σχετικά ελάχιστη από αυτή την ενέργεια να μεταφέρεται στο όχημα.
Σύμφωνα με τη NASA και τους μηχανικούς της Goodyear, η ανάπτυξη των αρχικών ελαστικών της σεληνιακής αποστολής του Απόλλων, και του νέου Spring Tire οδηγήθηκε από το γεγονός ότι τα παραδοσιακά λαστιχένια, γεμισμένα με αέρα ελαστικά που χρησιμοποιούνται στη Γη, θα είχαν ελάχιστη χρησιμότητα στο φεγγάρι. Αυτό επειδή οι ιδιότητες του λάστιχου μεταβάλλονται σημαντικά κατά τη διάρκεια των ακραίων ψυχρών και θερμών θερμοκρασιών που επικρατούν στις σκιασμένες και άμεσα ηλιοφώτιστες περιοχές του φεγγαριού. Επιπλέον, η αφιλτράριστη ηλιακή ακτινοβολία θα αλλοιώσει τη σύνθεση του λάστιχου, και τα ελαστικά αέρος θα μπορούσαν εύκολα να ξεφουσκώσουν στο φεγγάρι.
Το 2010, η Goodyear τιμήθηκε με το βραβείο έρευνας και ανάπτυξης (Ε and Α) 100 για την τεχνολογία Spring Tire. Η Goodyear συνεχίζει τις δοκιμές στο Spring Tire στα εργαστήρια Ε and Α της για να καθορίσει τις πιθανές παράπλευρες εφαρμογές αυτής της τεχνολογίας.
peritroxon.gr
No comments:
Post a Comment